Články
Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba
Promotion v FMCG: firmy posadnuté objemom, zabúdajú na zisk
Pri výbere SKU a výšky zľavy berie cenovú elasticitu do úvahy menej ako pätina firiem, polovica firiem vstupuje do promo akcií bez poriadne zadefinovaného cieľa
13.04.2015 | Simon-Kucher & Partners
Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba
Cenové vojny (2)
Tri otázky, ktoré treba zvážiť predtým, ako sa rozhodnete dorovnať cenu
01.04.2015 | CFO.sk
Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba
Ako nepodľahnúť v cenovej vojne s konkurenciou (1)
Stratégie, ako sa nenechať vtiahnuť do znižovania cien a čo robiť, ak sa cenovému stretu s konkurenciou nedá vyhnúť
27.03.2015 | CFO.sk
Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba
Máte problém zvýšiť ceny? Vitajte v klube.
Cenová konkurencia je všade, najrýchlejšia cesta z pekla vedie cez inovácie
17.02.2015 | Simon-Kucher & Partners
Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba
72% inovácií nikdy nedosiahne plánovaný zisk
Najúspešnejšou zbraňou proti poklesu predajnej ceny sú inovácie, firmy však musia nastavenie vhodnej predajnej ceny riešiť od samotného začiatku inovačného procesu
16.09.2014 | Simon-Kucher & Partners
Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba
Zľavy mimo faktúr zabíjajú ziskovosť
Výrobca osvetlenia zvýšil svoj prevádzkový zisk o 51% tým, že začal riadiť tvorbu predajných cien na detailnej transakčnej úrovni, zaviedol poriadok do poskytovania zliav na faktúrach a mimo faktúr, a zlepšil kontrolu konečných netto predajných cenách úpravou informačného systému
05.09.2014 | McKinsey
Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba
Zohľadnenie pracovného kapitálu v kalkulácii ziskovosti produktov a zákazníkov
Rozdielne prevádzkové a obchodné podmienky môžu ovplyvniť pohľad na ziskovosť jednotlivých zákazníkov
28.07.2014 | CFO.sk
Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba
Cenotvorba v B2B
Zvýšenie predajných cien je najrýchlejší spôsob, ako zvýšiť ziskovosť, problémom je však zistiť, za čo sú zákazníci ochotní platiť a ako sa zvýšenie ceny odrazí na objemoch predaja
25.07.2014 | CFO.sk
Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba
Vaši skutočne najziskovejší zákazníci
Sú najziskovejší zákazníci skutočne tí, ktorí prinášajú najvyšší krycí príspevok a nakupujú najziskovejšie produkty?
05.06.2014 | CFO.sk
Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba
Bojíte sa zvyšovania cien? Komunikujte.
Spotrebitelia majú silnú tendenciu vnímať zvýšenie ceny ako neférový krok na ich účet. Správna komunikácia môže ich negatívnu reakciu obmedziť.
04.06.2014 | Harvard Business Review
Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba
Zmeny v cenovej politike: nerobte tieto chyby
Presadenie nových cien je náročné nielen kvôli tlaku konkurencie - firmy úspešnosť týchto iniciatív podkopávajú chybami na vlastnej strane
08.05.2014 | PricingBrew
Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba
Alokácia distribučných nákladov na zákazníkov
Nenáročný spôsob alokácie distribučných nákladov, ktorý odstraňuje nedokonalosti zjednodušených alokačných modelov
16.04.2014 | CFO.sk
Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba
Ako neprerobiť na zľavách za predčasnú úhradu faktúr
Dodávatelia vo svojej cenovej politike často používajú zľavy za predčasnú úhradu faktúr. Zdanlivo nízke percentuálne zľavy môžu v dlhodobom horizonte výjsť veľmi draho.
25.03.2014 | CFO.sk
Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba
Ako znížiť neistotu pri prekladaní cenových ponúk pre B2B odberateľov
Predkladanie cenových ponúk niekedy predstavuje kráčanie po tenkom ľade – nikdy nie ste si istí, či sa trafíte do očakávaní zákazníka. Niekedy prídete o zisk, inokedy cenu prestrelíte a zákazku stratíte.
27.02.2014 | PricingBrew
Controlling & Finančná analýza | Kalkulácie a cenotvorba
Nepodceňujte emócie zákazníkov
Pri zmene cien alebo produktovej ponuky je dôležité pamätať na to, že zákazníci sú citliví na neférové jednanie. Ich vnímanie férového prístupu je značne skreslené
22.11.2013 | Harvard Business Review