Treasury & Riadenie rizík | Supply chain
Ferrari investuje do integrovaného plánovania predaja a výroby
Aplikácia určená pre lepšiu koordináciu nákupu a výroby s predajom má automobilke pomôcť zvýšiť efektívnosť celého dodávateľského a výrobného reťazca o 40%
01.10.2014 | Zdroj: CFO.sk
CFO.sk
Automobilka Ferrari predáva 7 000 vozidiel ročne prostredníctvom siete 200 dílerov po celom svete. Každé vozidlo sa vyrába v závode v talianskom Maranelle na mieru podľa požiadaviek zákazníka s väčšou alebo menšou mierou úprav, čo zvyšuje náročnosť riadenia a koordinácie celého nákupného a výrobného procesu.
Manažment Ferrari sa preto tento rok rozhodol investovať do aplikácie pre riadenie predaja a výroby (sales & operations planning – “S&OP”), ktorá má firme priniesť 40% zefektívnenie celého nákupného, výrobného a distribučného systému. Aplikácia nahradí rôzne existujúce in-house systémy a procesy založené na využívaní tabuľkových procesorov a umožní automatizovaný tok informácií medzi sieťou dílerov, dodávateľmi, skladmi a výrobným závodom.
Nový S&OP systém tak firme umožní oveľa presnejšie sledovať zmeny v objednávkach a predaji a flexibilnejšie im prispôsobovať nákup materiálov, stav zásob na sklade a celý výrobný proces.
Neplánované zmeny v objeme predaja a s tým súvisiace disproporcie medzi vyrobeným a predaným množstvom spôsobujú odveký problém vo výrobných a distribučných podnikoch, ktorý sa prejavuje suboptimálnym využitím logistických a výrobných kapacít, hromadením alebo naopak nedostatkom zásob, a výpadkami v zákazníckom servise.
Súvisiace články:
- Plánovanie
výroby – kľúč k optimalizácii pracovného kapitálu
- Od výroby na
objednávku k výrobe na sklad: paradoxné riešenie pre just in time dodávateľov
- Plánovanie
dopytu – najčastejšie chyby
- Integrovaný dodávateľský reťazec
Zvoľte si bezplatné zasielanie newslettera e-mailom alebo RSS správ a zostaňte informovaní o novom obsahu na CFO.sk.
Dajte nám vedieť Vaše pripomienky a podnety k portálu - napíšte nám na cfo@cfo.sk.